2010. december 14., kedd

GMT

Mint ahogy korábban már leírtam, a múlt hetet GMT-vel, azaz General Medical Training-gel folytattuk!
Szokás szerint jöttek az infók a korábbi batch-ekből hogy mennyire unalmas és nehéz lesz illetve hogy mennyire sokat kell majd tanulni, de szerencsére annyira nem lett igazuk... Igen, rengeteg volt az új infó, de nagyon jól éreztük magunkat az órákon- ehhez nagyban hozzájárult a csodás szerb tanárunk, Dragana, aki iszonyat aranyos és kedves volt, szuper hangulatot teremtett minden nap. Habár komoly témákról volt szó, sikerült megszerettetnie velünk a hetet :) Ráadásul még magyarul is tudtam vele kicsit beszélni, mert a legjobb barátnője szegedi és tud pár dolgot magyarul :) Olyan aranyos volt amikor reggel mindig "Jó napot"-ozott nekem :)

Az A épület a C épületből fotózva

A sulival szemközti golfpálya a kávézóból nézve

A 380on négy olyan orvosi csomag található, ami telis-tele van gyógyszerekkel és orvosi eszközökkel: ez a First Aid Kit, a First Aid Pouch, az Emergency Medical Kit és a Supplementary of Emergency Medical Kit. Mind a négy csomag mást tartalmaz, így mindig csak azt nyitom csak ki, amelyikre épp szükségem van. Például a First Aid Pouch-t teljesen átlagos és nem túl súlyos betegségek esetén használhatom (hasmenés, fejfájás, hányinger) a First Aid Kitben már vannak olyan eszközök amivel el tudok látni egy nyílt törést vagy ficamot, az EMK csak különleges esetekre van (szívroham, allergiás sokk, diabéteszes hiperglikémia, szülés, különböző injekciók), illetve az SEMKben csak öt dolog található amik az EMKbe nem fértek bele de kellhetnek (pulzusmérő, oxigénpalackhoz szükséges eszközök)

Mind a négy csomag máshol található, például FAK minden bal oldali ajtónál van, FAP csak 4 ajtónál, EMK és SEMK pedig csak a bal hátsó ajtónál a main decken (ebből is látszik hogy ezeket szerencsére nem sokat kell használni) Természetesen nekünk szórol szóra tudni kellett melyik csomag mit tartalma illetve hogy milyen gyógyszert mikor alkalmazunk, mire jó, hogyan fejti ki hatását, gyerekeknek adható-e, mennyit kell beadni belőle illetve és ha használni akarom akkor kit kell informálni ez ügyben...Van olyan gyógyszer amit csak akkor használhatunk ha engedélyt kapunk rá a Medlink-től. Ez egy ingyenesen hívható szám a repülőről, átkapcsol egy amerikai kórházba ahol beszélni tudunk az orvosokkal egy-egy súlyosabb orvosi eset kapcsán.

Az ajtónkon lévő térkép a képeinkkel, a szerint hogy ki hova valósi (nem fértem oda Magyarországhoz)

A legnagyobb nehézséget mégis a betegségek jelei és szimptómái okozták...Nagyon sok betegséget meg kellett tanulunk, hogy fel tudjuk ismerni baj esetén, és sajnos elég sok az átfedés, így nehéz volt memorizálni. Nem beszélve arról hogy utolsó nap volt egy Mock-up rész, ami abból állt hogy négyes csoportokra osztottak minket: 2 cabin crew, egy beteg és egy értékelő volt, aki folyamatosan jegyzetelt. A feladat abból állt hogy a beteg kapott egy papírt ahova le voltak írva az adatai és hogy milyen tüneteket kell produkálnia, a 2 cabin crewnak pedig reagálnia kellett azonnal: felismerni a betegséget, kezelni azt és informálni a feletteseket. Volt mindenféle eset: szívroham, asztmás roham, fuldokló kisbaba, hiperglikémia, ájulás... Hát be kell valljam, az egy dolog hogy megtanultam szépen minden betegséget és azok kezelését, de élesben teljesen más volt a dolog...
Csak ránk várnak :)
Olyan gyorsan kell pörögnie az agyadnak és olyan gyorsan kell reagálnod hogy én tök leblokkoltam először :) Nem lennék jó orvos azt biztos :) Mire rájössz milyen betegséggel állsz szemben és kitalálod hogy mit kéne rá adni meg hogy egyáltalán az melyik csomagban is van és hogy kell-e hozzá engedély hogy használjam, addigra már rég kinyúl a kedves beteg :D Szóval vicces volt :D Az első esetnél mi egy könnyű ájulást kaptunk a kollégámmal, és amikor mentem informálni a felettesem (aki a tanárom volt jelen esetben),akkor mondta hogy kicsit nyugodjak le mert állítólag föl-le rohangáltam izgatottságomban :) És mondta hogy ez tök jó, mert látja hogy pörög az agyam és ténylegesen segíteni akarok, de mostmár lenyugodhatok azért :) Hahaha Viszont szegény fuldokló csecsemőn nem tudtunk segíteni, szerencsétlen csak csuklott, mi meg rögtön lélegeztetni akartuk :D így jár az aki túl komolyan veszi az életmentést :)

Ancsi életet ment
A legmegdöbbentőbb és legkeményebb része a training-nek viszont a szülés volt :S Emirates-es statisztikák alapján körülbelül évente egyszer beindul a szülés a levegőben, így meg kellett tanulnunk hogy hogy kell levezetni, ehhez pedig előtte végig kellett néznünk egy 15perces videót... Nem viccelek, 5 centiméterre volt a kamera a hölgy ....-jától!! Mindent, egyszerűen MINDENT LÁTTUNK, az elejétől a végéig, itt értem a placenta kijövetelét is... :S (aki érti, az érti) Basszus, jobb szerettem volna ha ez kimarad az életemből :D Mármint én mindig is akartam gyereket, meg biztos lesz is majd egyszer, és tudom hogy nem egyszerű és kellemes a folyamat maga, de úgy voltam vele, hogy inkább nem akarom tudni részletről részletre mi történik velem közben :D A fiúk konkrétan majdnem lefordultak a székről, a lányoktól hol halk- hol hangos "jaaaaj" és "juuuuj"-t lehetett hallani, volt aki csöndben átvészelte a dolgot, majd a videó után kijelentette hogy nagyon jó pasinak kell lennie annak akinek ő valaha szülni fog :D Hát mostmár mindegy, mindenesetre nem fogom egy darabig elfelejteni élményt, az biztos :)

Viszont a legroszabb után jött a legviccesebb rész, hiszen "élőben" is elgyakoroltuk a szülést :)
Hát ennyit szerintem azóta nem röhögtem mióta Dubaiban vagyok :)
Ráadásul az argentin srác- aki a doki volt- igazi mókamester, folyton kommentelte és aláfestette a folyamatot úgyhogy szakadtunk a nevetéstől :) Hahaha

"Látom a fejét!"

"Na félig már megvagyunk"

"Várjál, nem akar lejönni a köldökzsinór a nyakáról ":D

"Add már azt az ollót és húzzunk haza" :)




A hét közben voltak különböző gyakorlati vizsgák, például az újjáélesztés, az Epipen használata (ezt anafilaxiás sokkor használjuk, egy injekciós tű, olyan mint a cukorbetegek inzulin adagolója) illetve mozgássérült utas egyik székből a másikba helyezése. A hét végén volt egy elméleti vizsga, 96% lett, eléggé izgultam előtte mert tényleg rengeteg és sokrétű volt az anyag.... A tanáromtól nagyon jó feedback-et kaptam, áradozott rólam :D A végén mondott csak annyit hogy vigyázzak a libanoni fiúkkal, mert nagyon szép vagyok és biztos ostromolni fognak :D (no comment...)

Összességében nagyon élveztem a hetet, nem beszélve arról hogy nagyon hasznos is volt! Az egy dolog hogy mostmár simán el tudok látni egy orrvérzést vagy asztmás rohamot a gépen, de leginkább annak örülök hogy mindent amit tanultam a munkán kívül is tudom majd "használni" .
Nagyon nem szeretném azért, de legalább remélem hogy tudok reagálni ha baj van :)

UNIFORM FOTÓK HOLNAP ;)

2 megjegyzés:

  1. Úristen, de sokrétű ez a kiképzés!!!! Brutál, h mindenre fel kell készülnötök! De legalább tuti eldől, h szülésznő sosem leszel :D :D Hajrá, hajrá!!! Már csak tök kevés van és repülhetsz!!!!! ::) Puszi :*

    VálaszTörlés
  2. 10 days left...

    Imádom de már alig várom hogy vége legyen :)

    VálaszTörlés