2010. december 6., hétfő

Second week of SEP

Az SEP második hetét rögtön egy kellemes vasárnapi vizsgával kezdtük :) Hétvégén elég sokat tanultam rá, úgyhogy sikerült 100%-ot írnom :) Well done Anett :D
Tanulás
 A hét leginkább elméletről szólt, csak egy-két szimulátorozás maradt hátra, például megtanultuk használni az Interphone-t (a repülőgépen használatos belső telefont) illetve hogy hogyan kell elmutogatnunk a biztonsági előírásokat ha esetleg nem működne a videó a gépen...Igen, ez az a rész amikor kiállunk a székek közé és elkezdjük igazi stewardess módjára hatalmas Emirates mosollyal bemutatni a biztonsági öv és az oxigénmaszk használatát :D Kedvesen megmutatjuk merre található a vészkijárat, hogy hogyan kell felvenni és felfújni a mentőmellényt illetve hogy hol található a Safety card :D  Sajnos az esetek 99%-ában működik a videó a repülőn, úgyhogy nem lesz sok szükség a közreműködésemre ez ügyben :)

A batch
Várakozás a vizsgára
In the simulator
 A napokat leginkább a tanteremben töltöttük, próbálták a fejünkbe verni az elméletet- kisebb nagyobb sikerrel. Az egyik leghúzósabb feladat az emergency equipment-ek jelentették, ugyanis pontosan tudnunk kellett hogy melyik ajtónál milyen felszerelés található: legyen az tűzoltó készülék, elsősegély csomag vagy oxigénpalack. Hogy jobban értsétek, lefotóztam az ábrát amin tanultam:
A380 (main deck)
A képen a gép alsó emelete látható, az ajtók mellé pedig oda vannak írva a felszerelések. Amint látjátok kb minden ajtónál más található, csak hogy bonyolult legyen a dolog :) Logika azért van benne, de ezt most nem fogom leírni mert hosszú lenne, higgyetek nekem :) (Amúgy ha valakit érdekel, a cockpit a pilótafülke, az FCRC és a CCRC pedig crew pihenőhelyek: 2 ágy a pilótáknak, 9 a stewiknak. Hosszú utakon alukálhatunk mi is, hihi )

Csütörtök reggel megírtuk a második, egyben utolsó vizsgát, ami 94%-os lett :) Szerencsére mindenki átment mindegyik vizsgán, nem hagytunk hátra senkit, úgy mint előző héten...Tényleg, azt meséltem hogy egy lány lebukott tőlünk? Már nem emlékszem...Mindegy, egy japán lány volt, nagyon aranyos és kedves, csak kicsit bátortalan és ezt a trainerek nem értékelték igazán...Főleg amikor állandóan azt szajkózzák hogy határozottnak kell lennünk, különben nem fognak megbízni bennünk a kedves utasok vészhelyzetnél...Úgyhogy szegény megbukott a gyakorlati vizsgán, és meg kellett ismételnie az egész hetet...De találkoztam vele a héten, és tetszik az új csoportja, jól érzi magát :) A csoportban 18an indultunk, most 17en vagyunk (3 fiú, 14 lány)

Az SEP sikeres befejezését egy tortával ünnepeltük, az egyik ausztrál lány hozta meglepetésként :)
Congrats 1640

Piece of cake :)
Christine and Sophia, the two Aussie girls
Az SEP-nek ezzel hivatalosan is vége lett, nagy bánatomra :( Én tényleg imádtam minden percét, leszámítva persze a folytonos vizsgáztatást...
A helyzet az hogy elgondolkodtam, talán én is szívesen tanítanék a suliban SEP-t... Persze ez csak egy kósza gondolat, de maga az ötlet nagyon tetszik :) Meg is kérdeztem az egyik trainerem hogy mik az elvárások és nem tűnik olyan vészesnek. A tanítás úgy működik hogy 2-3hónapot tanítasz, 1-2-t repülsz: így földön is és levegőben is dolgozhatsz, és ez nekem nagyon tetszik :) Az első és legfontosabb hogy Senior Flight Stewardess-nek kell lennem (én most Grade2 vagyok-Economy, aztán jön a Grade1-Business class majd kapásból lehetek SFS) Persze ehhez el kell telnie bizonyos időnek míg tapasztalatot szerzek, minden lépcsőfok előtt vizsgát kell tenni, illetve ha már SFS vagyok és jelentkezek tanárnak, akkor ott is el kell végezni egy rövid tanfolyamot. Ezek után pedig már taníthatom is a kis újoncokat :D (mondom ezt én, aki 1 hónapja van itt :) ) Ez így leírva amúgy bonyolultnak és hosszadalmasnak tűnik, de nem az. Egyrészt szerencsére az A380 crew pici, kb 1500-2000 fő, így sokkal hamarabb előre lehet lépni mint main fleeten, másrészt repülés közben gyorsan telik az idő, úgyhogy szépen sorjában mindent el lehet érni. Csak kis lépésekkel kell haladni :D

Tehát tervek voltak, vannak és lesznek is. Majd meglátjuk mi lesz velük...
De tervek kellenek...mindig.
Nem igaz? :)

5 megjegyzés:

  1. látom, megvan az új "kikötő" :) hajrá-hajrá ;)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ügyik vagytok! Már nekem is elkezdett hiányozni a tanulás...lehet, h keresek vmi 1-2 éves képzést :) És akkor most, h vége az elméletinek, mi jön? Repi? Mikor fogtok először ÉLESBEN repülni? Jujj, annyira izgi :) Írjál még sokat-sokat és tegyél fel sok-sok képet! Minden mozzanatra kíváncsiak vagyunk! :) A tanítás dolog tök jó ötlet, keripapám is kb 20 év repülés után "leköltözött" a földre és okította a jövő nemzedékét! De előtte járd be az egész VILÁGot!!! Puszi :)

    VálaszTörlés
  3. Egy szuszra olvastam el az egészet és mondhatom, hogy borzasztóan élveztem. Nagyon örülök, hogy sikerült kijutnod és biztos vagyok benne, hogy sikeresen végig is csinálod. Leánykoromban Én is álmodoztam a stewardess-kedésről, de nem volt hozzá bátorságom, ezért most többszörösen is "irigykedem" és nagyon-nagyon szurkolok Neked. Csak így tovább előre!!! Sok puszi, Tünde a Helia-ból.

    VálaszTörlés
  4. Eszti: Le vagyok maradva az írással kb egy héttel, úgyhogy majd ha végeztem holnap a medical-lel akkor leírom mik történtek :) De amúgy a training úgy néz ki hogy két hét SEP, egy hét Medical, egy hét vegyes (Uniform, Grooming, Security, Teambuilding) és a végén 2 hét Service. A training-nek december 28án lesz hivatalosan vége, az első utunk pedig valószínű január 1-én vagy 2-án lesz, de még nem tudjuk hova fogunk menni...De ez úgynevezett suppie flight lesz,ami azt jelenti hogy csak nézelődünk, gyakorlatilag nem leszünk teljes jogú tagja a cabin crew-nak :) Jah és a legjobb hogy a felszállásnál és leszállásnál a pilótafülkében fogunk ülni, mivel nem leszünk se utasok, se stewardess-ek :D Már alig várom, ez lesz a legjobb rész!!! :)

    Tündi: Örülök hogy rátaláltál a blogra, tessék folyamatosan olvasni és írni nekem! :) És köszi a biztatást, rámfér, a trainig tényleg olyan fárasztó és nehéz mint amennyire beharangozták...De látom a fényt az alagút végén! :D

    VálaszTörlés
  5. Nagyon, nagyon ügyi vagy, és látom, ahogy végzel a vizsgákkal, máris azon töröd a fejed, hogyan lehetne belőled, majd egyszercsak tanár :)))))))))) Nem vagy semmi:D:D:D:D:D

    VálaszTörlés