2010. december 4., szombat

First week of SEP Part 4: THE END

A SEP első hetét vízi gyakorlatozással zártuk (ezt várta mindenki a legjobban, a korábbi csoportoktól csak azt hallottuk hogy mennyire jó lesz :D )

A repülési nyelvben ditching-nek nevezzük azt amikor a gépnek vízen kell landolnia vészhelyzet esetén. Elég sok dologban különbözik a szárazföldi landolástól, például az alsó szinten lévő MR3 és ML3 ajtókat nem szabad kinyitni, mert ezek "belly fairing slide"-ok, ami annyit tesz, hogy a csúszda a repülő hasából jön ki és ez vízi landolás esetén csak lehúzná a gépet a vízbe még jobban, ezért szigorúan tilos kinyitni. Az utasok felkészítésénél mindenkire rá kell adni a mentőmellényt, illetve van egy pár doboz és csomag amit pluszban magunkkal vinni a csónakba. Sok-sok apró kis részlet, amik nagyon fontosak a túlélés szempontjából :)

A komoly életmentők
Előző nap szóltak nekünk hogy vigyünk váltásruhát a fürdőzéshez, amint látjátok a többség melegítőt választott, alatta pedig fürdőruhát. A 380 felső emeletéről indultunk, szépen lassan lecsúszott rajta mindenki, majd meg kellett állni a csúszda alján. A trainer ekkor elmagyarázta hogy hogy kell lecsatolni a csúszdát hogy csónakot kapjunk: hirtelen meghúzott valami zsinórt és jó nagy ricsajjal belezuhantunk a vízbe :D Mármint a csónak, nem mi :) Vicces volt!

A vízen csónakázva megtanultuk a canopy használatát, ez magyarra lefordítva ernyő vagy védőtető, amit a csónakra lehet húzni eső vagy rossz időjárás esetén. Elég egyszerű a dolog, mert csak össze kell párosítani a csónakon lévő számokat az ernyőn lévő számokkal majd egymáshoz kötni őket. Amit középen láttok sárga felfújható gumi-izét, az arra van hogy az ernyőt ki lehessen támasztani középen hogy ne zuhanjon ránk. Egyszerű, gyors és megvéd az időjárás viszontagságaitól az óceán/ tenger közepén hánykolódva!

A canopy
Egy csónakba amúgy körülbelül 60-70 ember fér, de ha nagyon muszáj meg lehet tömni akár 85 emberrel is, de az már elég veszélyes...

Kellemes csónakázás csütörtök reggel
A csónak tanulmányozása után jött az óra vizesebb része :) Irány a medence...A többiek a korábbi csoportokból mondták hogy készüljünk fel, mert a víz iszonyatosan hideg!! Én kb az utolsók között voltam aki belement, végignéztem ahogy mindenki felsikolt a vízbe érve...Kicsit el is bizonytalanodtam a medence szélén állva :D És képzeljétek el hogy egyáltalán nem volt hideg!!! Szerintem a júniusi brac-i víz sokkal hidegebb mint ez volt :D Úgyhogy rosszul is éreztem magam kicsit, mert kb én voltam az egyetlen akinek nem volt hideg a víz. Ja nem, még a brit lánynak is kellemes volt, ő is hozzá van szokva a hideg vízhez :)

Na ki látja hol van Ancsi?!
 A vízben megtanultunk egy pózt amivel elég sokáig ki lehet bírni akár jeges vízben is: össze kell görnyedned amennyire csak tudsz és össze kell kulcsolnod a kezeid a térded körül- ezzel a pózzal égeted el a legkevesebb energiát, így nagyobb a túlélési esélyed is. Össze is kellett kapaszkodnunk 4en- 5en ebben a testhelyzetben, határozottan melegebb volt! Kb 10percet töltöttünk ennek a testhelyzetnek a tanulmányozásával, na akkor már kezdtem én is fázni (addigra a többiek már kockára fagytak). Azért én sem vagyok túl hidegtűrő :D

Lebegés
 Az óra végén vissza kellett másznunk a csónakba- na hát ez elég sok problémát okozott egyeseknek. Egyrészt a csónak elég magas. Másrészt van egy pici fehér létra amin fel kell kapaszkodni, ez persze ide-oda nyaklik a vízben úgyhogy nem egyszerű bánni vele :) Ha nagy nehezen rá tudsz nehezedni a kislétrára, el kell kapnod a csónakból kilógó, neked segítő kolléga kezét, picit felhúznod magad, majd azzal a mozdulattal elkapni egy piros kapaszkodót a csónakon. Ha ez megvan, feljebb van még egy kapaszkodó, odáig is el kell jutni, és ha már ott vagy akkor csak bele kell vetődni a csónakba :D Nekem szerencsére elég jól ment, de voltak lányok akik nagyon bénáztak :D Hahaha :) De végül azért mindenki kijutott :D
Ancsi mászik
Ancsi segít a bajbajutottakon
Összességében nagyon nagyon élveztem a ditchinget, leszámítva hogy sikerült rendesen átfagynom, úgyhogy egész nap fáztam a légkondis termekben...Dehát ez a legkevesebb.

Ja azt nem is mondtam hogy majdnem nem mehettem bele a medencébe, mert ugye van a könyököm az égési sérülés, és a trainer mondta hogy nem akarja hogy baja legyen úgyhogy csináljam meg inkább egy hét múlva... De mondtam neki hogy vállalom a felelősséget, nem akarok lemaradni, nem lesz semmi baja :) Úgyhogy végül engedett...A vízben nem is volt baja, csak utána...Nem akarom ragozni a dolgot, a lényeg az hogy nem tett neki túl jót hogy ázott a vízben majdnem 20percet :)

Tehát összességében ennyi volt az SEP első hete: én imádtam minden percét! :)
Habár nagyon nagy volt a nyomás, mert minden órán vizsgáztunk valamiből és állandóan figyeltek minket hogy hogy teljesítünk, de ettől függetlenül szuper volt! A sok gyakorlatozás és szimulátorozás! Eszméletlen jó volt!

És hála a kis sebemnek, egy életre szóló emlék marad :)

3 megjegyzés:

  1. Eddig ez tűnt a legizgalmasabbnak!!Persze a hideg víz biztos nem volt kellemes, de totál meglepett, hogy a csúszdából lesz a csónak :D elképesztő :D
    milyen tréning lesz a következő?

    puszi, Eszti ;)

    VálaszTörlés
  2. Ezt is király volt olvasni :) Hiányzol :( Nézegettem a búcsúbulis képeket...:( Puszi és BOLDOG MIKIT!!!!!

    VálaszTörlés
  3. Eszelősen jó ezeket a bejegyzéseket olvasni, nagyon nagyon érdekeseket tanulsz, és éltek át, imádom. Én is mint Tündi egy szúszra el is olvasom mindet, egyszerűen imádom.
    Láttam hogy januárban már egyedül mentek majd? Hú ez nagyon izginek tűnik :)))

    VálaszTörlés