2012. január 6., péntek

New Year - New York

Az új évet egy csodás új desztinációval kezdtem, ami nem volt más mint maga New York!! :)
Igazi karácsonyi meglepetés volt ez drága munkáltatómtól, hisz június óta megvan a vízumom de egyszerűen nem kaptam soha new york-i járatot... Kérvényeztem minden hónapban, próbáltam cserélni - eredménytelenül, így tényleg fülig ért a szám mikor kiderült hogy január 2-án repülök! :)

A járatról sok jót nem hallottam, konkrétan mindenki utálja, mert nagyon hosszú az út, 3 szervízzel, sok-sok indiai utassal akik mint talán már korábban írtam is, imádnak minket ugráltatni és minden 5ik percben nyomkodni a csengőt... De persze én egyik véleményre sem adtam, a crew imád panaszkodni, úgyhogy egyik fülemen be, másikon ki ment a panaszáradat....

Nos én valószínű nagyon szerencsés vagyok,mert kifejezetten nyugis utunk volt oda- és vissza is! Mindkét járat teljesen teli volt, így persze hogy pörgős utunk volt, de nem volt egyáltalán vészes... Leszámítva talán azt hogy visszafelé egy idős bácsi összesett előttem... Dehát az ájulás elég természetesnek számít több mint 12 kilométer magasan :D

De visszatérve New York-ra, a város nem okozott csalódást! Vibráló, élettel teli, mint ahogy a filmekben megszokhattuk! Csak kapkodtam a fejem minden percben... Szerencsére a hotelünk a Times Square és a Central Park között fekszik, így ennél központibb helyen nem is lakhatnánk!

Első nap este érkeztünk meg, így vacsora után rögtön elmentem aludni, hogy korán fel tudjak kelni másnap! Persze azért vetettem egy pillantást az esti Times Square fényeire és egy eredeti new york-i cheesecake-t is megkóstoltam :D Hmmmm, örök kedvenc!!

A hotelszoba

Ivan Mexikóból a hatalmas, amerikai méretű szendvicsével

Nyamm-nyamm :D
Mellesleg az ételeket illetően igaz az állítás hogy minden dupla méretű! A szendvicsek, az üdítők, minden dupla, vagy inkább néha triplanagy! (Thaiföldön ennek épp az ellenkezője van, minden mini méretű... :) ) Én képtelen voltam befejezni bármilyen fogást, iszonyatos adagok voltak! Ivan másnap evett egy akkora adag lasagna-t hogy esküszöm a családom 4 tagja simán jóllakott volna vele :D Mondjuk láttam is jó sok duci amerikait...

Másnap reggel Ivan-nal, a mexikói kollégámmal úgy döntöttünk elmegyünk egy filmes túrára. Körülbelül 3-3,5 órás buszos túra volt: körbevezettek minket a városon úgy hogy közben megmutogatták nekünk azokat a híres helyeket ahol igazi klasszikusokat forgattak! A teljesség igénye nélkül csak néhány példa:
- Central Park (megszámlálhatatlan film készült itt)
- az ékszerbolt ahol Audrey Hepburn állt a Breakfast at Tiffany's című filmnél
- a városi könyvtár ahol Carrie a Szex és Nem York filmváltozatában férjhez menni készül
- a Jóbarátok épülete, ami a főcímben látható
- a How I met your mother sorozat híres McLaren's kocsmája ahol minden este lógnak a srácok
- rengeteg Pókember helyszín
                  ... és még sorohatnám

A Central Park bejárata

Washington Park diadalívje

Háttérben az Empire State Building

A jó az volt az egészben hogy a buszon volt egy tv, ahol folyton bejátszottak filmrészleteket, olyat ami természetesen kapcsolódik az éppen aktuális helyszínhez! Tök érdekes volt látni a vásznon, és utána rögtön élőben a helyeket :D Én azért volt hogy nem ismertem egy-két filmet, főleg a klasszikusokat! Van még mit bepótolni! Ja és a túravezetőnk egy nagyon jó fej srác volt, színész, mint ahogy oly sokan New York-ban, a nagy felfedezésre várnak :D Út közben folyton olyan épületekre mutogatott ahol hírességek laknak: Robert DeNiro, Al Pacino, Diane Keaton, Natalie Portman, Beyonce stb stb Kívülről ezek a helyek semmi extrák, mondhatni szürke kis helyek, viszont belülről több millió dolláros, több emeletes luxuslakások. Nyilván... :D

A Szellemírtók tűzoltóállomása

:D
Sajnos az idő nem volt valami kecses, vagy inkább mondjam azt hogy eszméletlen hideg volt?! Komolyan, szerintem olyan -5 fok volt, nem vészes, viszont olyan szél fújt hogy a csontomig hatolt... (Mikor mentünk dolgozni még a piros kalapom is lefújta! :D ) Remélem legközelebb kicsit enyhébb lesz az idő, mert így azért nehéz volt élvezni a várost! Szó szerint az arcomra fagyott a mosoly! Hahaha

Arthur Lawrence, a híres amerikai forgatókönyvíró lakásánál

Na ki ismeri fel az épületet?! IGEN!! Ez bizony Rachel, Monica, Phoebe, Chandler, Joey és Ross otthona :)
Az biztos hogy egy csipetnyi ízelítőt kaptam csak New Yorkból... Már alig várom hogy a következő beosztást, hátha Emirates újból meglep eggyel... Addig pedig tervezgetem, mit fogok csinálni legközelebb :)

BOLDOG ÚJ ÉVET MINDENKINEK!!

Times Square, a sárga taxikkal

1. Wow, elég jó lehetett! :)
    Az a sajttorta eszméletlen jól néz ki... :)