2010. november 13., szombat

Dubai city tour

Gyorsan frissen megosztom Veletek a mai napom: szombat elvileg itt munkaszüneti nap (a hétvége péntek+szombat), de mivel induction week van, ezért természetesen nem maradtunk program nélkül: egy kellemes dubai-i városnézésben volt részünk! Elvittek minket a fontosabb látnivalókhoz és nevezetességekhez, közben pedig folyamatosan mesélt nekünk a városról az idegenvezető, és azzal ijesztgetett minket hogy holnap ki fogják kérdezni tőlünk mit tanultunk...Viccesnek tűnt a pasi, de mint utóbb kiderült valószínű igazat mondott...Kíváncsi leszek ki mire fog emlékezni :D A rengeteg évszám, szám és arab "His Highness" kezdetű nevek sűrűjében én elég hamar elvesztettem a fonalat...:)

A napot mint eddig mindig -és valószínű az elkövetkező 7 hétben is- a suliban kezdtük, csináltam pár képet is róla. Elég nagy létesítmény, több szerteágazó épülettel, de személy szerint az én kedvencem a repülő alakú épületet! (L) Tök cuki :D Jah és pár napja láttam hogy két hatalmas szimulátor van benne, gondolom azon gyakorlatoznak a pilóták mert elég sok egyenruhás járt arrafele!
Theresa, Doreen, Zehra and me
 Első utunk egy hatalmas mecsetbe vezetett ahol egy nő kb egy órán keresztül mesélt az iszlám vallásról, tévhitekről, szokásokról, hogy miért viselnek fátylat a nők, mikor és hogyan imádkoznak a hívők, a mekkai zarándoklatról, szóval csupa érdekes dologról (mondjuk még jobban élveztem volna ha közbe nem fagyok kockára a légkondi miatt :D )
The mosque

Bebugyolálva

A mecset belülről- a kis csapatunk látszik félig :) Jó sokan vagyunk...
 Jut eszembe a hőmérséklet...Mondtam már hogy k***a meleg van?! Napközben olyan 30-32 fok, de ilyen ragacsos, izzadós meleg, fúúúj :D Nem szeretem...Persze mindenhol teljes gőzzel megy a légkondi, itthon is mert szellőztetni nem lehet (friss levegő az úgy mint olyan nem létezik- vagy lehet hogy nekem magasak az igényeim, nem beszélve a rettentő kellemes apró szemű sivatagi homokról ami mindenhová beférkőzik még zárt ablakok mellett is...úgyhogy lehet portalanítani 2naponta...sajnos hiába van az aranyos kis erkélyem, kb egyszer sem nyitottam még ki az ajtaját, talán majd ha hűvösebb lesz) Ja és képzeljétek el hogy tegnap este ESETT AZ ESŐ!! És én nem láttam :( Habár a srác aki mondta a város másik végén lakik, úgyhogy lehet nálam nem is esett, mindenesetre azért jó lett volna egy sivatagi esőnek a szemtanúja lenni :D

Autentikus Ancsi
A mecset után egy kb 2 órás városnéző buszút következett, keresztül-kasul vittek minket a városon, közbe folyamatosan meséltek hogy mi micsoda, melyik kerület mennyire gazdag, melyik épület miről híres ( Tudtátok hogy a Dubai Mall a világ legnagyobb bevásárlóközpontja?! Mostmár értem miért nem tudtam kiigazodni rajta :D )

Láttuk közelről és messziről is a Burj al Arabot, a világ első 7csillagos szállodáját (azóta létesült még egy-kettő)...Csodaszép, nekem nagyon tetszett, de majd azért egyszer közelebbről is meg akarom nézni :)

Közelről

Messziről

Aztán bementünk kocsival a Palm Jumeirah-ba...Gondolom mindenki ismeri a helyet, a mesterséges, ember alkotta pálma alakú szigeten a lakásokat állítólag még az építkezés megkezdése előtt eladták egytől egyig (pletykák azért keringenek, hogy a másik pálma illetve a földgömb mintázatú szigetek lakáseladásai már nem mennek ilyen jól...) A szigeten rengeteg a gyönyörű, szebbnél szebb luxusépület: van sok apartman, de van rengeteg kertes ház is. A pálma végén van a világhírű Atlantis szálloda, az egyik legnagyobb szálloda a világon, több mint 2300 szobája van, és az épületben több mint 30 étterem :D Vicces... Valahogy itt Dubaiban minden a legnagyobb, a  legmagasabb, a legtöbb...a világon! :)

Luxuslakások a Pálmán

Luxusházak ugyanott

Az Atlantis nagyon nagyon nagyon messziről
 A kocsikázás után gyorsan körbejártuk a Dubai Múzeumot, ami Dubai történetéről szól...Hát gyorsan végigértünk :D A nap végén még el kellett mennünk egy vízumhoz szükséges orvosi vizsgálatra: vérvétel volt és röntgen, hogy kizárják a fertőző betegségek kockázatát.

Amúgy érdekes hely ez a Dubai... Kb 1,6 millió lakosú, viszont a hosszúkás hajóformája miatt sok idő eljutni A-ból B-be...1966ban találtak itt először olajat, 1972ben megalakult az Egyesült Arab Emirátusok, és azóta a mini halászfalu (ahol tényleg csak halászatból éltek semmi másból) ilyen hihetetlen magasságokba fejlődött. Én itt vagyok és a saját szememmel látom, de egyszerűen nem bírom felfogni :) De ezzel nemcsak én vagyok így, mindenki kapkodja a fejét és nem hallani mást mint hangos "Oh my God!"-t, és "Amazing"-t....tényleg elképesztő amit itt véghezvittek...És még sincs vége...Tényleg csak az emberi fantázia szabhat határt :D Mert ahogy a helyiek is mondani szokták: "This is Dubai- anything can happen"

6 megjegyzés:

  1. Live the "american...ööööööööö.... arab dream"!!! Jó a sok szépet olvasni!!!! :*

    VálaszTörlés
  2. Majd arra azért kíváncsi vagyok, hogy kikérdezték e végül amiket meséltek nektek:))) mert akkor viszek jegyzetfüzetet:PPP
    nagyon tetszett a beszámolód, tök jól össze tudod foglalni a történteket...én tutira elvesznék a részletekben és kb 100000oldalas posztokat írnék:DDDD

    VálaszTörlés
  3. Húúúúúúú, de nagyon-nagyon jól hangzik eddig! Örülök, hogy belevágtál, mert hihetetlen élményekkel fogsz még gazdagodni! Tényleg igaz a mondás, hogy aki mer, az nyer!! :-)) Kiváncsi vagyok a suli milyen lesz. Biztos rengeteg az új információ...tényleg arabul meg kell majd tanulnod valamennyire, vagy az angol bőven elég a kinti élethez? Sok pussz

    VálaszTörlés
  4. már épp kezdtem meglepődni, hogy a cuki pilótákról egy szót sem írsz....:D azért most megnyugodtam ;)

    VálaszTörlés
  5. Zsófi: nem kérdezték ki, csak belekérdeztek és aki tudott rá válaszolni az válaszolt :) nem volt komoly...

    Erika:elvileg nem kell tudni arabul, de igazából ma pont olyan órám volt amin azt tanultuk..de erről majd a posztban

    Gyöngyusz: sok pilóta lófrál körülöttünk, de a legtöbb 50-60 éves...eddig fiatalokat nem is nagyon láttam...meg hát rengeteg tapasztalat kell hogy pilótaként bekerülj a céghez, úgyhogy nyilván ezért sincsenek sokan :S

    Tessék továbbra is követni az eseményeket, olyan jó hogy írtok néha! :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jó olvasni ezeket, tényleg mesés helyeken jársz :)) Irigykedem és kornyadozok a Héliába továbbra is :((

    VálaszTörlés