2010. november 27., szombat

First week of SEP Part 2

Hétfő reggel a trainer-ek egy csini overallal és egy vastag zoknival vártak minket: a hét további részében a szimulátoroknál ez volt az egyenruhánk :D Volt nagy röhögés amikor megjelentünk egymás előtt a kezeslábasban :D
Fashion show
 A következő két napban evakuálási technikákat tanultunk, azon belül is előre nem látható vészhelyzeteket. A repülésben van egy úgynevezett 11 kritikus perc, amikor a statisztikák szerint a balesetek 90%-a történik. Ez a 11 perc vagy a felszállópálya felé menve (taxiing), vagy felszállás közben (rejected take-off) vagy már felszállás után történik amikor a Kapitány kapásból visszamegy a reptérre (return to field). Az eljárás mindhárom esetben elég bonyolult és hosszú lenne elejétől végéig itt leírni... Röviden:
- Taxiing közben ha azt halljuk hogy "Attention crew at stations" akkor azonnal a székünkhöz kell menni (jumpseat- ez a cabin crew-k széke az ajtók mellett) ki kell nézni az ablakon hogy mi a helyzet és további utasításokra kell várni.
- Ha felszállás közben nagyon erős rázkódást érzünk, akkor simán ülve kell maradni és kiabálni hogy "Bend down, hold your knees" Ezzel arra ösztönözzük az utasokat hogy olyan pózt vegyenek fel, amivel megvédik magukat és aránylag biztonságosan át tudják vészelni a gép rázkódását (brace position)
- Ha pedig már felszállás után jön az "Attention, crew at stations" mondat, akkor 2 percünk van a landolásig... Persze ezeket az utasításokat az utasok nem értik hogy mit jelentenek, pontosan azért hogy ne kezdjenek el pánikolni... (bár mostmár ti tudjátok, oooopssss :D) Ha jön a "Brace,brace" utasítás, akkor megint kiabálni kell a brace position-t és ez után várni...
Felállni csak és kizárólag a gép megállása után lehet: megint ki kell nézni az ablakon és csekkolni a kinti környezetet (füst, tűz, leszakadt szárny, stb :D )

És ha ezek után jön az "Evacuate, evacuate" parancs, na akkor van baj! Mert az azt jelenti hogy 90 másodpercünk van több mint 500 embert kimenekíteni a gépből...Vicces... Torkaszakadtából üvölteni kell hogy "Open seat belt, Leave everything, Come this way" -közben én kinyitom az ajtót, a csúszda autómatikusan kinyílik és ha már teljesen felfújódott akkor jön a "Jump and slide, jump and slide". Közben persze mutogatni kell, meg ide-oda hadonászni :D
Boeing csúszdák

Én nagyon élveztem az egészet, meg jól is csináltam, nagyon nem hibáztam, annyi volt hogy nem álltam félre az ajtónyitás után, úgyhogy valószínű elsodort volna a sok pánikoló utas :D Dehát ez kisügy :D Jah és nagyon szépen kiabáltam is, az volt a legjobb :D Amúgy meglepődtem mennyire nem tudják az emberek kiereszteni a hangjukat: hallottam hogy volt olyan csoport, ahol hazaküldtek egy lányt mert nem tudott elég hangosan kiabálni...márpedig vészhelyzet esetén magabiztosnak kell lenned, különben senki nem fog rád figyelni...A mi csoportunkban is van legalább 2 lány, akinek ez gondot okoz...Fura :S Mindenesetre én imádok evakuálni!! :) (a szimulátorban)

Ezek után jött a csúszdázás, mert természetesen azt is ki kellett próbálnunk :D 3szor csúsztunk le az A380ról, kétszer az alsó emeletről, egyszer pedig föntről...Az első kettőt még élveztem, baromi jó volt!! De a felső....Basszus, az ISZONYAT magasan van...Nem vagyok ijedős, de azért a tetején amikor lenéztem kicsit betojtam :D Főleg hogy a trainerek mondták hogy nagyon be fogunk gyorsulni a végére, úgyhogy mikor leérünk azonnal kezdjünk el futni, különben előre fogunk esni...Hát khhhhm, a csoportból 2 embernek sikerült nem elesni, a többiek (köztük én is) olyan szépen orraestek hogy csak na :D Akkorra röhögések voltak, hát azt látni kellett volna....Mint a rongybabák úgy esett mindenki fejjel előre :D Persze élesben ez nem lenne ilyen vicces,mert akkor nem vár lenn egy puha matrac amire esel, hanem valószínű össze-vissza törnénk az arcunkat meg a fejünket, úgyhogy a trainer-eknek annyira nem tetszett hogy így röhögünk egymáson :D Dehát annyira vicces volt :D :D Jah és még valami, az első csúszásnál sikerült elvesztenem az egyensúlyom az ugrásnál, így leért a jobb könyököm, úgyhogy körülbelül 1 másodpercig így csúsztam. Ez az 1 másodperc elég volt arra hogy csúnyán leégessem ott a bőrt...Képet nem töltök fel róla, mert nagyon ronda... :) Olyan lassan gyógyul.... Mindenesetre heg valószínű maradni fog, úgyhogy örök emlék lesz :D
Útban a 380 felé

4 megjegyzés:

  1. Jujjjj, ez olyan jó izgisen hangzik!

    A csuszdát mindig ki akartam probálni, anyáéknál az oviban sajnos már nem férek be a gyerek csúszdába :(

    VálaszTörlés
  2. Ez igazi felnőtt csúszda volt, az biztos :)
    Még párszor én is szívesen lecsúsznék, dehát nincs mindig gyereknap...

    VálaszTörlés
  3. Hát ez nagyon izgi lehetett, biztosan nagyon nevettem volna, mókás lehetett ez az egész csúszi dolog :)))))))

    VálaszTörlés
  4. Tök ügyi vagy! :) Csak így tovább! A kedvenc mondatom: "Mindenesetre én imádok evakuálni!! :) " :D
    Elég sok durva dolog lehet, amire nem is gondolunk, h egy sztyuvinak tudnia kell, fel kell rá készülnie...Kicsit betekintünk a kulisszák mögé ;)

    VálaszTörlés